söndag 24 april 2011

Pastasallad version 3

Det är jättevarmt i min lägenhet och då orkar jag inte äta ordentlig varm mat. Dessutom gillar jag pastasallad som man kan äta både ljummen och kall, så när jag jobbade på Kapsylen i vintras hade jag med mig det som lunchlåda rätt mycket.
Det här är dagens mix.

Min lokala matbutik säljer ganska roliga trepack små konservburkar med majs, som det är lite kidneybönor i. När jag inte gillade kidneybönor gillade jag inte de här heller, men nu har jag börjat vänja mig rätt bra. Smidigt sätt att få lite proteiner i maten.

Pastasallad version tre. (2 portioner)
Ett par deciliter (lagom mycket) gammaldags idealmakaroner
Isbergssallad
En halv liten gurka
En liten burk konserverad majs med kidneybönor
Resterna från påskens tångkaviar
Två råa champinjoner
En avokado
Olja, salt, peppar och pizzakrydda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar