lördag 23 april 2011

Imponerande påsklunch

Det här inlägget är lite som det vi skrev när vi varit på Goodstore första gången och kom hem med ölkorv. Alltså mest wow vilka balla fuskprodukter det finns!

Jag håller på att gå över till mer och mer vegansk mat, eftersom det känns bättre så. Däremot har jag aldrig ätit vegansk högtidsmat förr. Så sent som i julas åt jag fisk på julbordet, och jag har varit ganska opepp på mat överlag.

Sedan var jag på Goodstore i tisdags och hittade de här fantastiska ingredienserna, så nu har jag ätit en jättegod påsklunch. Det är avokadohalvor med strimlad purjolök och tångkaviar, kokt potatis och Goodstores veganska skärgårdssill (aubergine, sojayoghurt, tångkaviar och massa kryddor, ekologiskt). Min mamma och lillasyster var grymt imponerade över smaken, och burkarna ska få följa med på påskmiddag hos min morbror ikväll.

Jag är jättenöjd och det här var jättegott! Nu sitter jag och mumsar mörk choklad ur mitt påskägg, och kaffe. Glad påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar